יום ב', טו’ בשבט תשע”ט
    דף הבית  |  יצירת קשר  
תחזית מזג האויר
ואנחנו חיים פה כל הזמן באמצע, בין הטוב לבין הרוע הזה, במאמץ שהטוב והברכה יגברו.

על הטוב והרע – לקראת ל"ג בעומר - יורם אדלר פרשת בחוקותי, הפרשה האחרונה בספר ויקרא נסמכה ל ל"ג בעומר. בפרשה אנו מוצאים את הברכה ואת הקללה. "אם בחוקותי תלכו.. .. ונתתי גשמיכם בעתם ונתנה הארץ יבולה, ועץ השדה יתן את פריו". "ואם לא תשמעו לי.. .. וזרעתם לריק זרעכם.. .. ולא תתן ארצכם את יבולה, ועץ הארץ לא יתן את פריו". יש בפרשה קשר ישיר בין שמירת המצוות לבין הפרנסה: היבול, הפירות. תהיתי האם יש קשר בין שני האירועים, בין לג בעומר לבין פרשת בחוקותי. לכאורה זה נראה קשר ברור - דרך הברכה והקללה. על תלמידי ר' עקיבא באה קללה והם מתו במגיפה שקטלה 24 אלף תלמידים, ובל"ג בעומר נעצרה המגיפה, זאת הברכה. את סיום הספר אנחנו "חוגגים" בקריאה "חזק חזק ונתחזק". המהדרים מוסיפים גם משקה ועוגה. את השמחה של ל"ג בעומר אנחנו חוגגים סביב המדורות. מהיכן הגיעו המדורות? זה היה בעבר האמצעי להודיע על חודש ומועד. וכאן אני מגיע לסיפור אישי קטן: בוקר אחד של ל"ג בעומר יצאתי כדרכי לג'וגינג וגיליתי פן נוסף "מודרני" בקשר של הברכה והקללה – הטוב והרע. לאורך הטיילת על שפת הים עדיין היו אפופים החוגגים של הלילה, וסביבם גלי אשפה עצומים, שרידי ההילולה. עובדי העירייה היו עסוקים במאמץ גדול לאיסוף האשפה ולהחזרת הנקיון על כנו. אני בספק כמה מהחוגגים שם ידעו מה בדיוק הם חוגגים. חשבתי בלבי: מצד אחד החוגגים מקיימים כל כך באדיקות את "מצוות" החג, ומצד שני הפסולת האיומה שהם משאירים. האשפה הזאת היא הסימפטום של כל הרע שמסביבנו. ואנחנו חיים פה כל הזמן באמצע, בין הטוב לבין הרוע הזה, במאמץ שהטוב והברכה יגברו.